Τρίτη, 4 Μαρτίου 2014

Συγγραφέας του μήνα: Άννα Γαλανού



1) Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης για το βιβλίο σας;
Υπάρχει ένα παραμύθι μέσα στο βιβλίο, το παραμύθι του ξυλοκόπου. Όλα λοιπόν ξεκίνησαν από αυτό. Η κεντρική ιδέα του παραμυθιού είναι ότι πίσω από κάτι απλό μπορεί να κρύβεται κάτι άλλο πιο σοβαρό, πιο τραγικό, πιο απίθανο. Ο ξυλοκόπος λοιπόν και το άλογο του αποτέλεσαν τη πηγή έμπνευσης για το βιβλίο μου.
2) Τρεις λέξεις που σας χαρακτηρίζουν ως συγγραφέα;
Αντισυμβατική – δίκαιη – ανθρώπινη
3) Ποια είναι η εναρκτήρια πρόταση του βιβλίου;
…τις σωστές αποφάσεις τις παίρνουν οι άνθρωποι που ξέρουν το παρελθόν τους. Το παρόν θα είναι κι αυτό αύριο παρελθόν και το μέλλον παραμένει μια σκοτεινή τρύπα που κανείς μας δεν ξέρει τι κρύβει μέσα της. 
4) Θα μας δώσετε μια σύντομη περιγραφή της υπόθεσης;
Η Λένια προσπαθώντας να πάρει σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή της, πηγαίνει στους γονείς της στο νησί. Η αγάπη της για το Φίλιππο είναι πολύ μεγάλη και ξέρει ότι και τα δικά του αισθήματα είναι το ίδιο δυνατά. Ανάμεσά τους όμως υπάρχουν μεγάλες κοινωνικές διαφορές που έχουν αρχίσει να τους γίνονται θηλιά στο λαιμό.
Μια μεγάλη έκπληξη περιμένει τη Λένια αμέσως μόλις φθάνει εκεί. Ανακαλύπτει μια συγκλονιστική ιστορία που βρίσκεται κρυμμένη για πολλά χρόνια, μέσα σ’ ένα κιτρινισμένο τετράδιο. Και τότε ανατρέπονται τα πάντα και πάνω απ’ όλα η ίδια της η ζωή…
Η αντιστοιχία ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα, οι αλήθειες που δεν αλλάζουν όνομα και η αγάπη που όταν πρέπει, ξέρει να κρύβει μυστικά, είναι τα στοιχεία που οδηγούν τους ήρωες μέσα από τα σκοτεινά μονοπάτια του παρελθόντος, σ’ ένα φωτεινό μέλλον.
5) Με ποιον μοιραστήκατε για πρώτη φορά το χειρόγραφο; Πώς αντέδρασε;
Όταν τέλειωσα, για μια ολόκληρη εβδομάδα το βιβλίο ήταν συνεχώς στο μυαλό μου. Η πλοκή του, οι ήρωες του, οι μυρωδιές του… Ήμουν στη Λέρο, μόνη. Όλες αυτές τις μέρες λειτουργούσα τελείως μηχανικά, μέχρι που κάποια στιγμή άνοιξα το ντοσιέ όπου το είχα, και ξεκίνησα να το διαβάζω. Μου πήρε ως την άλλη μέρα το απόγευμα κι όταν το τέλειωσα τα μάτια μου δεν έβλεπαν πια. Ήταν θολά από τα δάκρυα, τη συγκίνηση, την ανακούφιση. Την άλλη μέρα έφυγα από το νησί. Ένοιωθα ανάλαφρη σαν πούπουλο.
6) Αν μπορούσατε να στείλετε στον εαυτό σας μια επιστολή την πρώτη ημέρα που ξεκινήσατε να γράφετε το βιβλίο, τι θα έλεγε;
Αγαπητή Άννα,
Αποφάσισε να γράψεις επιτέλους εκείνη την ιστορία που σε τρώει εδώ και τόσο καιρό. Αποφάσισε να την πεις, μη φοβάσαι. Ό,τι αδιέξοδο νομίζεις ότι συναντάς άσε τους ήρωες σου να το λύσουν μόνοι τους. Θα τους δικαιώσει η ιστορία.
Εμπρός κάντο, μη διστάζεις.
7) Ποιο είναι το μεγαλύτερο όνειρο για το βιβλίο σας;
Να αγαπηθεί πολύ και να ξεχωρίσει. Είναι ένα πολύ καλό λογοτεχνικό βιβλίο. 
8) Η θέση της λογοτεχνικής κριτικής σήμερα;
Θα ήθελα να ασκείται αμερόληπτα, πέρα από συμφέροντα και οικονομικές συμφωνίες. Πολλές φορές αναζητώ μια κριτική που να συμβαδίζει με την αγάπη του αναγνωστικού κοινού. Συνήθως γίνεται ακριβώς το αντίθετο. Όμως εγώ θεωρώ πετυχημένη κάθε μορφή τέχνης μόνο όταν ο κόσμος την αγκαλιάζει και την αγαπά.
9) Τρία βιβλία που διαβάσατε τον τελευταίο χρόνο και σας άρεσαν;
Το τανγκό της παλιάς φρουράς ( Αρτούρο Πέρεθ Ρεβέρτε) εκδόσεις Πατάκη
Κωνσταντινούπολη των ασεβών μου φόβων (Γιάννης Ξανθούλης) εκδόσεις Διόπτρα
Η ναζιστική Γερμανία και οι Εβραίοι ( Saul Friedlander ) εκδόσεις Πόλις
10) Κρίνετε τα βιβλία από το εξώφυλλό τους; Υπάρχει κάποιο ξεχωριστό εξώφυλλο που είδατε πρόσφατα;
Ασφαλώς και με ελκύει οπτικά ένα βιβλίο, όμως το μεγαλύτερο ρόλο για μένα παίζει το να το ξεφυλλίσω και να διαβάσω κομμάτια του. Θέλω να δω αν μου ταιριάζει η γραφή ή αν η μετάφραση είναι σωστή. Ένα υπέροχο εξώφυλλο έχει το βιβλίο, ‘’Ο λόφος με τα αγριολούλουδα’’ ( Kimberley Freeman ) εκδόσεις Διόπτρα
11) Διαβάζετε ebooks; Πώς αντιμετωπίζετε τη διαφορετική αυτή μορφή βιβλίων;
Δεν διαβάζω και δεν νομίζω ότι πρόκειται να διαβάσω σύντομα. Δεν με ελκύει η ανάγνωση από τον υπολογιστή. Θέλω να κρατήσω το βιβλίο στα χέρια μου, να νοιώσω το βάρος του, να το μυρίσω. Θέλω να το τσαλακώσω, να στάξει ο καφές μου στις σελίδες του, να πάρει τη μυρωδιά μου στο τέλος.
Αυτή η μορφή βιβλίων εξυπηρετεί ίσως σύγχρονες ανάγκες και φαντάζομαι ότι για τους νέους σίγουρα θα είναι πιο εύκολο, αφού ο υπολογιστής αποτελεί πλέον μέρος της καθημερινότητας τους. Θεωρώ ότι στο μέλλον η χρήση των ebooks θα είναι αναπόφευκτη.
12) Έχετε αγαπημένο βιβλιοπωλείο;
Βεβαίως, στη γειτονιά μου, ‘’Η Αντιγνώση’’
13) Πού σας αρέσει να διαβάζετε;
Στον καναπέ και στο κρεβάτι
14) Ποια είναι για εσάς η ιδανική διαδικασία συγγραφής;
Δεν υπάρχουν ιδανικές συνθήκες, ούτε ωράρια έχω, ούτε ελεύθερες ώρες όταν γράφω. Εκείνο το διάστημα γίνομαι κυριολεκτικά αγρίμι. Δεν θέλω κινητά, φίλους, δεν πεινώ, καπνίζω πολύ και είμαι συναισθηματικά πολύ ευμετάβλητη. Όμως αυτές θεωρώ εγώ ιδανικές συνθήκες.
15) Ερωτεύεται ο συγγραφέας τους χαρακτήρες του;
Προσωπικά όχι. Δεν έχω ερωτευτεί κανένα ως τώρα. Αγαπώ όμως κάποιους περισσότερο από τους άλλους. κάποιοι κατέχουν ξεχωριστή θέση στη καρδιά μου. Τους σκέφτομαι και σαν αληθινούς πολλές φορές, ότι ζουν. Ίσως κι έτσι να είναι, αφού τους έχω δώσει την ευκαιρία να υπάρξουν. Ίσως κι όλοι εμείς να είμαστε οι ήρωες κάποιων άλλων συγγραφέων….
16) Πώς μπορεί να βελτιωθεί ένας συγγραφέας;
Μόνο με το διάβασμα. Πρέπει να διαβάζει και να ψάχνει συνεχώς.
17) Πιστεύετε ότι ένα βιβλίο πρέπει να έχει happy ending;
Είμαι αισιόδοξο άτομο, οπότε ναι. Τουλάχιστον εγώ δεν βλέπω το λόγο γιατί να γράψω ένα βιβλίο και να ‘’μαυρίσω’’ την ψυχή του αναγνώστη μου. Η ζωή μας δίνει πολλές πίκρες, το ευτυχισμένο τέλος όλο και πιο σπάνια το συναντάμε. Οπότε ναι, εγώ λειτουργώ έχοντας στο μυαλό μου ένα καλό τέλος, ένα ωχ, επιτέλους. Ανακουφιστικό ωχ!
18) Με τι θα ασχοληθείτε στο επόμενο βιβλίο σας;
Δεν μπορώ να σας πω. 
19) Μια ερώτηση που θα θέλατε να σας κάνουν; (μαζί με την απάντησή της)
Ποιο πιστεύετε ότι είναι το αναγνωστικό σας κοινό και τι αποφεύγετε όταν γράφετε ένα μυθιστόρημα.
Το αναγνωστικό μου κοινό δεν ορίζεται από συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων. Αποτελείτε από γυναίκες και άνδρες όλων των ηλικιών.
Πάντα όταν γράφω σκέφτομαι ότι το βιβλίο μου μπορεί να το διαβάσει ένα άτομο νεαρής ηλικίας. Αποφεύγω τη γλώσσα ‘’καφετέριας’’ και προσπαθώ οι ήρωες μου να μην οδηγούνται σε αδιέξοδα που τους καταστρέφουν τη ψυχή.
Άννα Γαλανού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου