Τετάρτη, 3 Απριλίου 2013

Άννα Γαλανού - Οι τρεις φωτιές, συνέντευξη


Το βιβλίο δεν είναι αξεσουάρ και η τιμή του πρέπει να είναι προσιτή σε όλους...


































1.      Τι πραγματεύεται το νέο σας μυθιστόρημα; 

Οι τρεις φωτιές είναι μια σπονδυλωτή ιστορία, που αναφέρεται σε τρία αδέλφια, το Μάριο, τον Ιάκωβο και τον Αργύρη.
Ο καθένας τους ακολουθεί μια εντελώς ξεχωριστή πορεία ζωής και μάλιστα από πολύ νεαρή ηλικία, χωρίς αυτό να αποτελεί δική τους επιλογή. Οι συνθήκες που επικρατούν στο σπίτι τους δεν τους αφήνουν πολλά περιθώρια. Οι σχέσεις των γονιών παίζουν καθοριστικό ρόλο, το ίδιο και οι χαρακτήρες των παιδιών που δεν μοιάζουν καθόλου μεταξύ τους.
Έτσι όπως εξελίσσεται η ιστορία, ο αναγνώστης οδηγείται από τον ένα αδελφό στον άλλο, ενώ παράλληλα βγαίνουν στο φως τραγικά, οικογενειακά μυστικά. 
Ο βασικός κορμός του βιβλίου είναι ο έρωτας, η απιστία, το πάθος, το ψέμα, η απληστία και η μοναξιά αλλά και πολλά άλλα αντικρουόμενα συναισθήματα.
Στο τέλος επικρατεί η αλήθεια, η επανασύνδεση και η αγάπη, που σαν κρυμμένο δώρο χαρίζει την ευτυχία της σε όλους τους πρωταγωνιστές.


2.      Σας προκαλεί ανησυχία οι ιδιαιτέρως υψηλές πωλήσεις των προηγούμενων τίτλων σας; Τι προσδοκίες έχετε -σε επίπεδο πωλήσεων- για το νέο σας βιβλίο;

Προσωπικά όχι, δεν έχω καμιά ανησυχία. Εγώ δεν εμπορεύομαι το βιβλίο μου, είμαι συγγραφέας. Το μόνο που με απασχολεί, είναι να διαβαστεί και να αγαπηθεί από τον κόσμο. Τίποτε άλλο.


3.      Πιστεύετε πως η λογοτεχνία αποτελεί πολυτέλεια σε περιόδους κρίσης;

Πολυτέλεια δεν θα την έλεγα, ανάγκη ναι. Πράγματι, ένας ‘’βιβλιοφάγος’’ θα έχει όντως πρόβλημα, αφού η επιβίωση σήμερα είναι αρκετά δύσκολη. Γιαυτό οι περισσότεροι εκδοτικοί οίκοι, έχουν προσαρμόσει τις τιμές σε ανεκτό επίπεδο ώστε να μην αποθαρρύνεται ο αναγνώστης. Πολύ καλά έκαναν. Είναι και δική μου θέση αυτή. Η τιμή του βιβλίου οφείλει να είναι προσιτή, γιατί το βιβλίο δεν είναι αξεσουάρ.


4.      Τι είδους κοινό νομίζετε πως προτιμά τα σύγχρονα λογοτεχνικά βιβλία και γιατί; (άντρες, γυναίκες, νοικοκυρές, μορφωμένοι…)

Οι δικοί μου αναγνώστες περιλαμβάνονται σε όλες τις ομάδες που αναφέρετε παραπάνω. Ένα καλό λογοτεχνικό βιβλίο, ανεξάρτητα από το είδος του, μυθιστόρημα ή όχι, μπορεί να διαβαστεί από όλους. Ο αναγνώστης όμως οφείλει να έχει το κριτήριο να κρίνει τη δομή, την ιστορία και τη λογοτεχνική αξία του βιβλίου που κρατά στα χέρια του.

5.      Αληθεύει η θεωρία που θέλει τη ζωή ενός συγγραφέα να είναι μοναχική;

Ο συγγραφέας θέλει τις διαφυγές του όμως αυτό δεν μπορεί να είναι ξόδεμα των αποθεμάτων ενέργειας, εικόνων, συναισθημάτων και φαντασίας που διαθέτει. Με μέτρο όλα.
Όσο με αφορά, ναι είμαι μοναχικός άνθρωπος. Παρ’ ότι έχω αρκετούς καλούς φίλους, το περισσότερο διάστημα προτιμώ τη μοναξιά της κενής σελίδας που πάντα με προκαλεί. Επίσης διαβάζω πολύ γιατί εκτός από συγγραφέας είμαι και φανατική αναγνώστρια.


6.      Τι σημασία αποδίδετε στις κριτικές;

Σέβομαι την κριτική των ανθρώπων που έχουν διαβάσει τα βιβλία μου, όποια κι είναι και αδιαφορώ πλήρως για τις υστερόβουλες και στημένες κριτικές, που πολλές φορές είναι και ρατσιστικές μαζί. Αυτού του είδους η κριτική όχι απλά δεν με στεναχωρεί, αλλά δεν με ακουμπά καν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου